2012. május 11., péntek

Pisztráng filé narancsos kuszkusszal uborkasalátával és zöldfűszeres krémmel (VKF! 48)

Édesvízi halaink, ez volt a 48. VKF! kiírás címe. De mivel ember tervez... szokták mondani, nem készültem el időre. Vagyis az első étel, amit készítettem, nem felet meg a saját magam állította mércének, így kigondoltam egy másikat. Csak azt nem kalkuláltam bele, hogy borzasztó strapás lesz a hétvége a szombati munkanappal és vasárnapi programmal, így nem célszerű az utolsó pillanatra hagyni az elkészítést és a posztolást.
A VKF! stafétát a Tarka Bárka kapta,  melyet két szabolcsi lány ír, azzal a gondolattal, hogy megkedvelteti a halakat olvasóikkal. Gabah, a Tavola in Piazza blog szerzője az Adria mellől a tengeri halakat és herkentyűket,  Gabi, a Flat Cat című blog szerzője az ország keleti csücskéből a hazai halakat.
A feladat halételek készítése a hazai vizekben megtalálható halfajok felhasználásával, elrugaszkodva a  halászlé-rántott ponty-sült keszeg szentháromságától. De mely halak is találhatók meg a hazai vizekben? Szerencsére van miből válogatni, ízletesebbnél ízletesebb fajtákkal találkozhatunk. Nekem a legnagyobb kedvenc a fogas és a süllő. Paprikás lisztben megforgatva megsütni, tepsis steak burgonyával, ecetes fejes salátával. De most egy kicsit fantáziadúsabb recept következik.
Az összefoglalóban (amibe végül az eredetileg készült ételem is bekerült, mivel egy kedves olvasómnak nagyon tetszett, és felhívta rá a figyelmet) olvastam egy hozzászólást, hogy kíváncsi lenne arra az ételre, amit időhiány miatt nem készítettem el a meghosszabbított határidőre sem. Így aztán most posztolom, amivel eredetileg készültem. Bőrén sült pisztráng filé, narancsos kuszkusszal, uborkasalátával és  zöldfűszeres créme fraiche-vel. Recept az essen&trinken 2012/4 száma alapján.
Nézzétek meg a VKF!48 összefoglalóját! Nagyon klassz halas ételeket találtok, akárcsak a Tarka-Bárka blogon. 



Hozzávalók:
2-3 szelet pisztráng filé (gyakran csak egészben tudjuk megvenni, én a főzősuliban tanultam halat filézni, de itt található egy jó leírás róla, nem is tudom miért halogattam eddig, miért tartottam a filézéstől és bőrén, serpenyőben sütéstől. Sokkal finomabb és a tálalás is esztétikusabb.)
só, bors, olívaolaj a sütéshez
 200 ml friss narancslé
100 g kuszkusz
1 evőkanál narancslekvár, só
 200 g créme fraiche (ennek hiányában a tejfölt sűrű szövésű anyagon lecsepegtetjük)
1 csokor zöldfűszer (petrezselyem, bazsalikom, zsázsa, sóska, ha van turbolya)
1 uborka szeletelve, kapor
2 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál fehérbor ecet


Elkészítés:
A kuszkuszt a felforralt narancslébe szórjuk, levesszük a lángról és lefedve hagyjuk, hogy megpuhuljon. Néha, átkeverjük, hogy ne legyen csomós. Ha megpuhult, belekeverjük a narancslekvárt, megsózzuk. Aki szereti a csípőset, tehet pele vékonyra szeletelt csilipaprikát is.
Az uborkát felszeleteljük és megforgatjuk az olívaolaj- fehérbor ecet keverékében. Kaprot szórunk a tetejére.
A créme fraiche-t összeturmixoljuk a megmosott, megszárított zöldfűszerekkel.
A pisztrángot kifilézzük, és egy serpenyőben bőrén megsütjük. Nem nagy lángon, bőrével lefelé sütjük.
Tálalás: A narancsos kuszkuszra tesszük a pisztráng filéket. Mellé az uborkaszeletek, egy pici tálkába pedig a zöldfűszeres krém, de tehetjük az uborka mellé is.



2 megjegyzés:

  1. Hű, ezt nagyon megkóstolnám.... Éhes is lettem! Klassz a fotó Kriszta, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Emma, köszönöm szépen! Örülök, hogy tetszik.

    VálaszTörlés