2012. április 1., vasárnap

Vendégség

Az előző, blog születésnapi posztban már írtam róla, vendéget hívtam. Igaz, csak virtuálisan beszélgettünk, hiszen ő Svájcban, én Budapesten. De ettől még a beszélgetés érdekes volt. Vera (az Édes és Keserű blog szerzője) a tőle megszokott közvetlen stílusban válaszolt a kérdéseimre, amit nagyon köszönök neki. Sőt, még ajándékot is hozott a születésnapomra. Fogadjátok szeretettel.  

Kifinomult, szemet gyönyörködtetőek a fotóid. Mióta fényképezel? Hol tanultál meg ilyen szinten fényképezni?
 
Nagyon nagyon köszönöm, elképesztően jól esik ezt hallani de mindig belepirulok a bókokba. Körülbelül azóta fotózom amióta a blogot is írom, 2 éve.
A fotózás szerelem volt elsőre, igazából a férjemtől kaptam ajándékba az első gépem egy Nikon d80-at a blogot megelőzően fél évvel. Addig csak az automata beállításokat használtam, a bloggal együtt autodidakta módon tanultam meg kezelni a gépet.

Egyik bejegyzésedben olvastam, hogy a képet előbb megkomponálod, utána készíted hozzá az ételt. Ez most is így van? Hogyan áll össze a fejedben a recept és a képi megjelenítés? 

Tudom melyikre gondolsz, a szedres citromos sütinél írtam. Változó. Van amikor a kompozíció van meg előbb a fejemben, van amikor az étel, de igazából ha főzök akkor már automatikusan összerakom magamban a képet. Mindig az ételtől és attól hogy milyen hangulatot akarok teremteni függ a kompozíció. Nem midegyik étel viseli el az ütött kopott tányért :)

Rengeteg nagyon szép étkészleted, evőeszközeid és kiegészítőid vannak. Honnan szerzed be őket? Olvastam, hogy szeretsz vásárokba is járni.

Most a gyengémre tapintottál, ugyanis a vásárlás már szenvedéllyé vált. Az ebay és az esty jó barátom, a helyi vásárokra mostanában nem jutottam el a Morzsa miatt, de lassan újra elkezdem majd a kutakodást. Nagyon sok kiegészítőt vásároltam újonnan... ha azt mondom, hogy egy egész szoba van nekik fenntartva..... na meg a háttereknek és székeknek, meg asztalnak... :)


Melyik a kedvenc képed, ha van ilyen egy fotósnak és melyik az. Miért áll hozzád ez a legközelebb? 

Saját kép vagy másik fotósé? Maradjunk a mások képeinél jó, mert az enyémmel a kép elkészült után pár órával már nem vagyok megelégedve. Sok kedvenc fotósom van, de most hirtelen Mikkel Vang-ot emelném ki. A képeitele vannak élettel, az életről. Nem szokványosan vágja meg a képeket, lehet tőle nagyon sokat tanulni. Íme néhány képe:


Svájcban élsz. Mennyire van rád hatással a svájci gasztronómia?

Őszintén? semennyire. Az viszont fantasztikus, hogy mindehhez hozzá tudok jutni különösebb erőfeszítés nélkül. Itt imádok vásárolni járni.


Melyik a kedvenc szakácskönyved, ha van ilyen? Miért ez áll hozzád legközelebb?

Erre a válasz egyszerű. Donna Hay. Minden szakácskönyve remek, de én inkább magazin párti vagyok. Gyűjtöm őket. Csodás képek, (köztük Mikkel Vang képei is, vagy Con Poulos, vagy Ditte Isager, vagy William Meppem....) és egyszerű de isteni receptek. Pont ahogy szeretem.


Melyik az a három étel, ami nagyon nagy hatással volt rád? Lehet ez saját főztöd, amit vendégségben ettél vagy egy éttermi fogás, akár egy otthoni kedvenc.

jézusom... erre hirtelen nincs válasz, mert semmi nem jut eszembe... de tényleg...


Olvastam, hogy szeretsz vendégeket fogadni. Ha lehetőséged lenne rá, kit hívnál meg vendégségbe és miért őt? 
A vendéglista hosszú, de biztos hogy fotós lenne az illető. Most egy kedves Flickr ismerősöm, aki már baráttá avanzsált van ez első helyen, Xiaolu Huo (www.6bittersweets.com)


Mit hoznál magaddal a születésnapomra? (Lehet recept, kép, blogon már megjelent recept is)

Hoztam neked egy csokor tavaszt, remélem tetszik és nagyon boldog blogszületésnapot :) és köszi a meghívást.

Vera, köszönöm hogy elfogadtad a meghívást. Köszönöm a gyönyörű ajándékot! Én nagyon jól éreztem magam a társaságodban. Remélem egyszer személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni.

2 megjegyzés:

  1. De jó kis interjú volt, én is szívesen böngészem Vera oldalát :)
    Kedves Kriszta! Szeretnélek meghívni a húsvéti játékra, ha van még időd, szívesen olvasnám az ajánlódat! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a meghívást. Igyekezni fogok. Még két húsvéti ételem posztolásra vár, utána jöhet az ajánló.

    VálaszTörlés