2013. május 14., kedd

Francia cukrászat a Makifood főzőiskolában

Úgy alakult, hogy múlt hét szerdán felfigyeltem a FB-on Noémi (a Mandulasarok blog szerzője) játékában a Makifood Főzőiskola szervezésében megrendezendő francia cukrászat tanfolyamra. Rögtön jelentkeztem is, talán nekem kedvez a szerencse. Csütörötkön délután csöngött is a telefon, ismeretlen számról keresnek, mikor felveszem a vonal túloldalán csak ennyi hangzik el: "Gratulálok, nyertél!" Na, már majdnem letettem a telefont, mint ilyenkor szoktam, mire Noémi mondja, Mandulasarok!!!   Áááá....mire leesett.
Nagyon örültem és nagyon lelkesen mentem, hiszen a kurzust a Stephane Gerphagnon tartotta, aki a La Praliné főcukrásza. A Stephane-val készített interjút olvasva még jobban vártam a szombatot.
Persze annak is nagyon örültem, hogy egy másik bloggerinával Katucival is találkozhattam,  a Katucikonyha blog szerzőjével, aki nem mellesleg valami csodálatos tortákat készít. Itt ismertem meg Csabát, aki szintén remek gasztroblogot ír, a gyömbér.hu-t.



A kurzuson öt hagyományos francia pikniksütemény (pisztáciás és csokoládés brioche, madelaine, financiers, biscuit cuillére és biscuit daquoise) elkészítését tanultuk meg. Mondanom sem kell, hogy fantasztikusan sikerült mind. A recepteket, fázisfotókkal Katuci remek bejegyzésében olvashattok. Remélem nem bánja, ha belinkelem.(A brióst mindenképpen próbáljátok ki, isteni tésztája van.)

Ha tehetitek látogassatok el a Makifood egyik kurzusára (nagyon izgalmas a kínálatuk és nagyon modern helyen van mindez), Stephan leendő óráit is nagyon ajánlom Nektek, (minden hónapban tart kurzust a Makinál) ráadásul mindig más témakörben, a következő júniusban lesz, és Provance-i süteményeket fog sütni. Az órák francia nyelvűek, de kapunk egy tolmácsot, aki mindenben segít, és nagyon otthon van a cukrászatban is. Szuper kurzus volt, nagyon jól éreztem magam.





2 megjegyzés:

  1. Drága Kriszta, nagyon örülök, hogy együtt tudtunk menni, tényleg szuper volt! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök, hogy ismét találkoztunk. Nagyon jól éreztem magam.

      Törlés