2012. június 14., csütörtök

Zeller krémleves kacsmájjal (VKF! 49)

A hófehér bodzavirág fagylalt után egy finom fehér leves. A 49. VKF!-re készült, melynek témája "Fehér és....".  Noémi, a MandulaSarok blog szerzőjének felhívására hófehér ételt kell készíteni, olyan ételeket, lehet akár édes, akár sós, melyekben a fehér dominál (lehet ez a fehér bármilyen árnyalata, mint a vaj, tojáshéj, elefántcsont, alabástrom, stb.), de rajta kívül egyetlen egy szín még jelen van. Legyen az vörös, fekete, zöld, sárga, lila...teljesen mindegy, de a fehér domináljon!
Amikor a kiírást olvastam, előtte néhány nappal ettem egy étteremben egy hófehér karfiol krémlevest. A különlegességét az adta, hogy betétként lila karfiolt és pagoda karfiolt adtak hozzá. A tányéron elhelyezett színes zöldségek köré az asztalnál öntötték a levest. Gyönyörű volt, ahogy a hófehér krémleves körbeöleli a színes zöldségeket. Először ezt az ételt akartam elkészíteni, de égen-földön nem találtam hozzá lila karfiolt. Aztán úgy gondoltam beérem a leves betétjének pagoda karfiollal is, de sajnos azt sem láttam most sehol. Persze majd ha nem keresem, akkor biztos lesz. Na akkor majd elkészítem ezt az ételt, mert egyszerűen gyönyörű.
Gondolkodtam tovább mit lehetne kihozni a fehér zöldségekből. Spárgakrémleves fehér spárgából már volt. Ekkor ugrott be, hogy még a télen egy étteremben ettem zellerkrémlevest kacsamájjal. Akkor nagyon intenzív ízűnek találtam a zellert, de most van a piacon zsenge új zeller. Abból készítettem krémlevest. Az étteremben a felszolgálás után reszelték rá a levesre a kemény kacsmájat, mint egy parmezán sajtot. Fogalmam sincs milyen technológiával készülhetett. Mivel remek párosítás a zeller-kacsamáj én egy kis szelet sült kacsamájat adtam a leves betéteként. 





Hozzávalók: 
2 db zsenge zellergumó
2 szál petrezselyemgyökér
diónyi vaj
fél liter zöldség alaplé
2 dl tejszín,
kevés só. frissen őrölt bors
tányéronként egy kis szelet kacsamáj

Elkészítés:

A zellergumókat és a petrezselyemgyökeret meghámozzuk és vékony szeletekre vágjuk.. Felforrósított serpenyőben, vajon párolni kezdjük őket. Először a zellert, amikor illatozni kezd hozzáadjuk a petrezselyemgyökeret is. A zöldségeket a vajban átlátszóra pároljuk, majd felöntjük annyi alaplével, amennyi éppen ellepi. Kis lángon puhára pároljuk. Turmixgépben összepürésítjük a tejszínnel. Szükség esetén zöldségalaplével vagy tejjel lazítjuk. 
A kacsamáj szeleteket forró serpenyőben megsütjük. Tányérokba helyezzük és a meleg zellerkrémlevest köré öntjük.
 
 



6 megjegyzés:

  1. Imádom a zeller krémlevest!!! Kacsamájjal még soha nem ettem, de remek ötlet! Isteni lehet az íze a leveshez:)

    VálaszTörlés
  2. Hú de jó!Ilyen finom levest még nem volt módom megkóstolni, de biztosan ízlene, hát még a kacsamáj!:)

    VálaszTörlés
  3. Fenséges és annyira, de annyira elegáns!

    VálaszTörlés
  4. Annyira örülök, hogy tetszik Nektek! Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  5. ezt meg kell, hogy csináljam. zsenge zeller, zsenge petrezselyem ideje most van!

    VálaszTörlés